Patika

Erdős Sándor: Patika


Na szóval, úgy döntöttem, hogy nem megyek orvoshoz. A napok óta múlni nem akaró fejfájásom pedig okot adott volna rá, de ebben a vírusveszélyes helyzetben bejutni a körzeti orvoshoz nehezebb, mint a Fehér Házba.


Ezért a nap, mint nap agyamat ostromló reklámok hatására inkább a patikába mentem, megkérdezni gyógyszerészemet.


Felvettem a kötelező maszkot a gázálarc fölé, majd szorosra húzva magamon a vegyvédelmi felszerelés csatjait elindultam.


Kedves arcú hölgy fogadott és mosolyogva kérdezte.

-Mit adhatok?

-Fejfájásra kellene valami gyógyszer – mondtam neki és vártam a kín végét jelentő csodaszert.

-Van ez a fehér, ez jó nagyon. – mondta.

-Mellékhatások tekintetében? -  Jutott eszembe a reklámok ajánlása.

-Gyenge hasmenés.

-Arra esetleg tud valamit ajánlani? Kérdeztem meg, mert nem biztos hogy jobb pelenkában grasszálni, mint fejfájással.

-Ezt a pirosat ajánlom, de gyenge szédülés előfordulhat mellékhatásként.

-Szédülésre esetleg valami? Kérdeztem már kissé ijedten.

-Ez a zöld remek rá. – mosolygott.

-Mellékhatás?

-Csak gyenge fejfájás, semmi más.

Ez remek! Semmi más csak fejfájás!

Megvettem hát a fehéret, a pirosat és a zöldet is hálatelt szívvel.


Hazaérve kiraktam a Magyar zászló kétdimenziós képét a bogyókból, majd bevettem mindegyikből egyet.


Másnap reggel fájó fejjel néztem az asztalon a nemzeti színbe öltözött gyógyszereket és hálás voltam a sorsnak, mert nem csináltam össze magam és nem is szédültem.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Pitypang a manó

Pál, és Cika

A kőleves " Magyar népmese átirat"